Wyniki zawodów

Pogoda dla wytrwałych - relacja z Podlodowych Mistrzostw Koła Haczyk

W ostatnią niedzielę stycznia, czyli 28.01.2018 rozegrane zostały Podlodowe Mistrzostwa Koła PZW Lublin Haczyk. Zawody wstępnie miały się rozegrać na jeziorze Sumin, jednak tegoroczna zima i brak odpowiedniej pokrywy lodowej na większości łowisk wymusił zmianę areny zmagań naszych podlodowców. Tym samym na miejsce naszej rywalizacji wybraliśmy zbiornik Krzczeń, gdzie mogliśmy liczyć na regulaminowe centymetry pokrywy lodowej. Sytuację stale nadzorował nasz v-ce prezes ds. sportu Andrzej Wasil i jak się okazało w niedzielę rano - miał rację, przynajmniej jeśli chodzi o grubość lodu.

Na starcie zawodów zameldowało się 22 uczestników. Już od kilku lat nasze Koło rozgrywa zawody podlodowe "na żywej rybie". Tak też było i tym razem, zwłaszcza że pogoda do tego typu postępowania z rybami była wręcz wymarzona. Rywalizacja odbyła sie w dwóch dwugodzinnych turach, a pierwsza rozpoczęłą się równo o godzienie 8.00.

Od samego początku zdecydowanym liderem został Leszek Hunek, który wyselekcjonował sobie leszczyki budując nimi wynik. W samej końcówce tury doskonale poradził sobie Tomek Kasperski, dzięki czemu uplasował sie na drugiej pozycji. Kolejne miejsca zajęli Tomek Michalak i Krzysztof Sobczak. Wyniki pierwszej tury pokazały, że w tych trudnych warunkach (bardzo słabe żerowanie ryb), zdecydowanie najlepiej radzą sobie Ci najbardziej doświadczeni i obłowieni podlodowcy.

Po zakończeniu pierwszej tury na zmarzniętych zawodników czekała gorąca, pyszna grochówka, którą uraczyła nas żona Tomka Kasperskiego Barbara. Można śmiało powiedzieć, że dla samej zupy warto było wstać w ten niedzielny poranek. Gdy już każdy zjadł drugą porcję (rokordzista zjadł aż cztery!) przepysznego posiłku oraz po  drobnych poprawkach technicznych rozpoczeliśmy drugą turę. Warunki pogodowe pogorszyły się w porównaniu do poporzedniej tury. Wiało coraz mocniej, przez co trudniej było odczytać brania i skutecznie odławiać ryby.  Tym razem najlepszy okazał się "Najwszechstronniejszy Wędkarz Koła 2017" Łukasz Białach, który łowiąc konsekwentnie blisko brzegu wygrał drugą turę. Drugie miejsce zajął ubiegłoroczny mistrz Tomek Kasperski, a na trzecim miejscu uplasował się Leszek Hunek. Tuż za podium - Andrzej Skórski.

Ostatecznie po dwóch turach najlepszy okazał się Leszek Hunek z wynikiem 4 punktów sektorowych (jako jedyny też przekroczył 1000 punktów wagowych jako suma z 2 tur). Na drugim stopniu podium stanął nasz nowy kolega w Kole - Krzysztof Sobczak (świetny debiut!),  który zdobył  6 pkt. sektorowych. Trzecie miejsce dla Tomka Kasperskiego - 8 pkt. sektorowych, który tym samym wskakuje na 3 miejsce w medalowej klasyfikacji wszechczasów Koła Haczyk! Zawody zakończyliśmy wspólnym ogniskiem i posiłkiem w postaci goracych, pieczonych kiełbasek. Serdecznie zapraszamy członków naszego Koła do udziału w kolejnych zawodach!

Rafał Dębicki

Więcej zdjęć zobaczysz w linku poniżej: